Національна Дитяча «гаряча лінія»
Національна Дитяча «гаряча лінія» - для дітей та про дітей. Це означає, що «гаряча лінія» приймає дзвінки від дітей та від дорослих, чиї запити стосуються дітей. Дитяча «гаряча лінія» функціонує за безкоштовним номером 0-800-500-225 (безкоштовний з мобільних та стаціонарних номерів телефонів по всій території України). А з 1 червня 2017 року Національна дитяча «гаряча лінія» відкрила короткий номер 116 111 (безкоштовний для абонентів КиївСтар та Лайфселл), що покращило доступ дітей до отримання консультацій. Даний номер телефону запроваджений у 26 європейських країнах як узгоджений номер допомоги дітям по телефону.
Лінія є абсолютно безкоштовною, анонімною та конфіденційною.
На Національній дитячій "гарячій лінії консультують компетентні у дитячих питаннях психологи, юристи соціальні працівники та соціальні педагоги. Коло питань, з яких надаються консультації, досить широке і було сформовано на основі отримуваних запитів від абонентів. Основні теми, з яких консультують на Національній дитячій «гарячій лінії», - насильство над дітьми та жорстоке поводження з ними у сім’ї та з боку оточення, психологічні проблеми, негаразди у стосунках з дорослими та однолітками, майнові права дітей, питання встановлення опіки, а також булінг і безпека в Інтернеті.
Дитяча «гаряча лінія» працює по будням з 12 до 20 години та в суботу з12 до 16 години.
Увага!Інформація щодо педагогічних працівників Чернівецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, до яких можуть звертатися учні/батьки для вирішення питань, що стосуються збереження життя чи здоров’я, а також захисту прав та інтересів дитини.
Давидова Світлана Іванівна – заступник директора з ВР,
працює щоденно з 9.00 до 17.30
Кушнір Анастасія Іванівна – соціальний педагог школи,
графік консультацій:
вівторок 9.20-10.20, 11.20-12.20
четвер 9.20-10.20, 12.20-13.20
Ванчуляк Яна Юріївна – психолог школи
працює щоденно з 9.00 до 13.00
Основною метою роботи психолога у початковій школі є:
· створення умов для розвитку пізнавальних можливостей і формування пізнавальних інтересів;
· формування позитивного психологічного клімату учнівського середовища як основи формування позитивного „Я”- образу та самосприйняття учня;
· забезпечення гармонійного співвідношення між вимогами до інтелектуальних і навчальних умінь молодшого школяра і його психофізіологічними можливостями;
· виявлення варіантів шкільної та сімейної дезадаптації, причин неуспішності тощо.
Основною метою роботи психолога у середній школі є:
· формування абстрактно-логічного, теоретичного мислення як основи для подальшого розвитку свідомості, самопізнання;
· розвиток вольової сфери учнів як основи мимовільної саморегуляції;
· вивчення навчальних мотивів, інтересів, здібностей, рівнядосягнень та самооцінки;
· особливості формування статеворольової ідентифікації, соціометричного статусу учня.
Основною метою роботи психолога у старшій школі є:
· створення умов для формування психічно зрілої особистості з розвинутим самоусвідомленням як основи для дальшого життєвого та професійного самовизначення;
· забезпечення умов для розвитку рефлексивної свідомості і позитивної „Я”- концепції;
· вивчення рівня самосвідомості, інтелектуального рівня, сформованості професійних планів на майбутнє;
· особливості функціонування захисних механізмів.
Принципи психологічної служби:
· Принцип науковості – здійснення діяльності на основі досягнень сучасної психології з використанням валідних діагностичних методик, що пройшли апробацію на території України та містять вікові тестові норми;
· Принцип гуманізації навчально-виховного процесу– пріоритету інтересів особистості дитини;
· Принцип розвивального характеру діяльності;
· Принцип сенситивності– урахування вікової періодизації в розвитку певних видів психічної діяльності;
· Принцип індивідуального підходу– урахування індивідуальних темпів та напрямів розвитку особистості дитини;
· Принцип системності– розглядявищ у системі навчально-виховного процесу та сукупності взаємодії суб’єктів педагогічного процесу.
Завдяки роботі психолога в школі створено:
· сприятливий психологічний клімат, де комфортно себе відчувають всі учасники виховного процесу;
· створені умови для всебічного особистісного розвитку дітей, їхнього повноцінного психічного здоров’я.
Психолог сприяє:
· пошуку, відбору і розвитку обдарованих дітей;
· свідомому вибору молоддю професії, з урахуванням ціннісних орієнтацій, здібностей, життєвих планів і можливостей учнів;
· успішному навчанню учнів різних вікових категорій, з урахуванням індивідуальних особливостей кожної дитини і – можливихт руднощів в адаптації під час переходу з однієї вікової категорії в іншу.
· Психолог захищає дітей від будь-яких форм фізичного, психічного та морального насильства, пропагує здоровий спосіб життя.
· Робота психолога спрямована на формування психологічної культури учнів, педагогів, батьків.
Навіщопотрібен психолог в школі?
Робота психолога в школі нерозривно пов’язана з освітнім процесом. Для початківця фахівця школа – хороша можливість придбати цінний досвід роботи з людьми, з дітьми, досвід вирішення всіляких психологічних проблем. Але школа – це величезний соціальний інститут. Психолог працює не тільки з дітьми, а також і з педагогами та батьками. Нерідко в школі працюють декілька фахівців-психологів (психологічна служба), так як поле діяльності психолога досить широке. Розглянемо основні напрями діяльності психолога в школі:
· Психологічне просвітництво
– формування у учнів, вихованців та їхніх батьків (законних представників), у педагогічних працівників і керівників освітніх установ потреби в психологічних знаннях, бажання використовувати їх в інтересах власного розвитку. Створення умов для повноцінного особистісного розвитку і самовизначення учнів, вихованців на кожному віковому етапі, а також у своєчасному попередженні можливих порушень у становленні особистості і розвитку інтелекту;
· Психологічна профілактика
– попередження виникнення явищ дезадаптації учнів, вихованців в освітніх установах, розробка конкретних рекомендацій педагогічним працівникам, батькам (законним представникам) з надання за допомоги в питаннях виховання, навчання і розвитку;
· Психологічна діагностика
– поглиблене психолого-педагогічне вивчення учнів, вихованців протягом усього періоду навчання, визначення індивідуальних особливостей і схильностей особистості, її потенційних можливостей у процесі навчання і виховання, у професійному самовизначенні, а також виявлення причин і механізмів порушень у навчанні, розвитку, соціальної адаптації.
· Психологічна корекція
– активний вплив на процес формування особистості в дитячомувіці і збереження її індивідуальності, здійснюване на основі спільної діяльності педагогів – психологів, дефектологів, логопедів, лікарів, соціальних педагогів та інших фахівців. Ця робота включає в себе елементи гри і рисункові методи (в залежності від віку дитини). Проведення позакласних заходів (класна година, година психолога) також входять до компетенції психолога.
· Консультативна діяльність
– надання допомоги учням, вихованцям, їх батькам (законним представникам), педагогічним працівникам та іншим учасникам освітнього процесу в питаннях розвитку, виховання і навчання за допомогою психологічного консультування. Складання психолого-педагогічної характеристики дитини, яка розкриває розвиток всіх сфер і психічних процесів, здоров’я.
Коментарi