Тиждень інклюзивного навчання


/Files/images/nklyuzivna_osvta/01977553_n1.png

/Files/images/nklyuzivna_osvta/2012-04-17_090625.jpg

Методичні рекомендації
http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/osvita-osib-z-osoblivimi-potrebami/me.html

Нормативно-правова база
http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/osvita-osib-z-osoblivimi-potrebami/normativno-pravova-baza.html

Навчальні програми
http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/osvita-osib-z-osoblivimi-potrebami/navchalni-programi/

Що таке інклюзивне навчання?

Згідно з ЮНЕСКО інклюзивне навчання – це «процес звернення і відповіді на різноманітні потреби учнів через забезпечення їхньої участі в навчанні, культурних заходах і житті громади та зменшення виключення в освіті та навчальному процесі». Метою інклюзивного навчання є покращання навчального середовища, в якому вчитель і учні відкриті до різноманіття, де гарантується забезпечення потреб учнів і повага до їх здібностей та можливостей бути успішними.

«Інклюзивне навчання – це комплексний процес забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами шляхом організації їх навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на основі застосування особистісно орієнтованих методів навчання, з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності таких дітей» (Концепція розвитку інклюзивної освіти. Наказ МОН від 01.10.2010 № 912).

Інклюзивне навчання означає, що всі учні можуть навчатися в школах за місцем проживання, в загальноосвітніх класах, в яких в разі необхідності їм буде надаватися підтримка як у навчальному процесі, так і з перепланування школи, класів, програм і діяльності з тим, щоб всі учні без виключення навчалися і проводили час разом.

Інклюзивне навчання:

  • Ґрунтується на правах людини і принципах рівності.
  • Спрямоване на всіх дітей і дорослих, особливо тих, хто є виключеним з загальної системи навчання.
  • Це процес усунення бар’єрів в системі освіти та системі підтримки.

Основа інклюзивного навчання

Всі учні:

  • Можуть навчатися різними методами і в різний період часу.
  • Мають індивідуальні здібності й особливості.
  • Хочуть відчувати, що їх розуміють і цінують.
  • Мають різне походження і бажають, щоб їх відмінності поважалися.
  • Пізнають скрізь.

Хто такі діти з особливими потребами?
Термін «діти з особливими потребами» стосується дітей до 18 років, які потребують додаткової навчальної, медичної і соціальної підтримки з метою покращання здоров’я, розвитку, навчання, якості життя, участі в громаді, тобто включення. Сьогодні в Україні немає єдиної офіційної термінології для характеристики дітей з особливими потребами.

Що таке інвалідність?
«Інвалідність» розглядається як «нормальне» явище, яке базується на життєвому досвіді, з системною вірогідністю прояву серед населення будь якої країни, регіону. Інвалідність за природою може бути постійною або тимчасовою.

  • Люди з інвалідністю та їхні сім’ї мають такі ж самі права на соціальну і економічну участь в житті суспільства.
  • Соціальне і фізичне середовище повинні бути модифіковані задля рівної участі всіх.
  • Політика і практична діяльність повинні відображати цінності рівності і правовий підхід.

З прийняттям Конвенції ООН про права людей з інвалідністю було визнано єдиний підхід до трактування цього поняття: «інвалідність є результатом взаємодії, яка відбувається між людьми з інвалідністю та перешкодами у стосунках і середовищі. Інвалідність – поняття яке еволюціонує». Конвенція прописує динамічний підхід, що дозволяє певні адаптації із збігом певного проміжку часу та в різних соціально – економічних обставинах.

Наше бачення інклюзивного навчання

Інклюзивне навчання означає, що всі учні отримують освіту в звичайних класах. Це не означає, що учень не може залишити клас з якихось певних причин. Кожен учень може отримати індивідуальну допомогу з того чи іншого предмету.

Якщо система освіти є інклюзивною, це не означає, що учні можуть розподілятися по групам за своїми характеристиками в окремих класах на цілий день або пів дня. В інклюзивному класі можливості створюються для всіх учнів з тим, щоб вони навчалися разом. Інклюзивне навчання не розділяє учнів у класі.

Переваги інклюзивного навчання.

Всі діти отримують користь від інклюзивного навчання. Воно дозволяє їм:

  • Розвивати індивідуальні сильні сторони і таланти.
  • Приймати всіх дітей без виключення в загальноосвітню шкільну систему і суспільство.
  • Працювати над досягненням індивідуальної мети беручи участь в житті громади та їхнього класу.
  • Залучати батьків в процес навчання і життя школи.
  • Розвивати культуру поваги і належності до школи. Мати можливість навчатися і поважати різні здібності інших.
  • Створювати дружні стосунки з іншими дітьми
  • Позитивно впливати на школу, громаду та поважати різноманіття та включення на більш широкому рівні.

Спільні дії в просуванні інклюзивного навчання.

  • Приймати всіх дітей до загальноосвітніх шкіл та шкільного життя.
  • Надавати всебічну допомогу учням з особливими потребами, їх одноліткам та вчителям в разі потреби.
  • Дивитися на кожного учня з огляду на те, що він може, а не на те, що він не може.
  • Створювати навчальні цілі згідно індивідуальних можливостей кожної дитини беручи до уваги, що діти можуть мати різні навчальні цілі, але навчатися разом в класі.
  • Переобладнати школи і класи з тим, щоб вони зосереджували увагу на потенціалі кожної дитини.
  • Сприяти сильному лідерству в особі директора школи і адміністрації
  • Сприяти підготовці вчителів, які ознайомлені з різними методами викладання.
  • Формувати команду – директорів шкіл, вчителів, батьків, учнів та інший персонал, що працюють разом у визначенні найефективніших шляхів надання якісної освіти в інклюзивному середовищі.
  • Підтримувати виважене ставлення до батьків, особливо до мрій батьків та цілей щодо майбутнього їхніх дітей.

Згідно плану роботи школи та відповідно до наказу № 546 від 30.11. 2016 року «Про організацію проведення тижня інклюзивного навчання» з метою визначення найефективніших шляхів надання якісної освіти в інклюзивному середовищі був проведений Тиждень інклюзивного навчання з 12 по 23 грудня 2016 року. Він був присвячений просвітницькій роботі серед батьків, учнів, вчителів про переваги інклюзивного навчання, ознайомленню із роботою психолого – педагогічного супроводу дітей, які перебувають на інклюзивному та індивідуальному навчанні. У фойє школи інформаційний куточок дав можливість усім дізнатися про інклюзивну форму навчання. В кожному класі відбулися заходи про права дітей та дітей з особливими потребами. У 2-А класі відбулася година спілкування на тему «Святий Миколаю прийди до нас з раю!». Діти розширили знання про життя Святого Миколая, на його прикладі вчилися бути добрими, чуйними та милосердними, отримали святкові подарунки.

Урок англійської мови за ( інклюзивною формою навчання у 2-А класі) на тему «Забави узимку» Вчитель Ткачук А.Я.

/Files/images/nklyuzivna_osvta/1.jpg

Урок Літературного читання (за інклюзивною формою навчання у 2-А класі) на тему Т.Коломієць «Хліб» Вчитель Гуменюк О.В.

/Files/images/nklyuzivna_osvta/2.jpg

Урок математики за (інклюзивною формою навчання у 2-А класі) «Додавання і віднімання двоцифрових чисел. Складені задачі, які містять збільшення або зменшення числа на кілька одиниць» Класовод Гуменюк О.В. Асистент вчителя Гоюк О.М.

/Files/images/nklyuzivna_osvta/3.jpg

Тиждень інклюзивного навчання 2018/2019 н.р.

У школі з 10 по 14 грудня 2018 року проходив тиждень інклюзивного навчання. В кожному класі відбулися заходи щодо забезпечення прав дітей з особливими потребами. Серед учнів початкових класів було організовано конкурс малюнків «Твори добро…». У 4-А та 4-Б класах проведено годину спілкування на тему «Наш клас - одна сім’я», під час якої діти розширили знання про життя людей з особливими освітніми потребами.

Вчителі провели відкриті уроки.

12

Урок інформатики у 4–А класі (за інклюзивною формою навчання) «Доповнення готових таблиць». Вчитель інформатики Капша Н. Д., асистент вчителя Ванчуляк Я. Ю.


34

Урок фізичної культури у 4-А класі (за інклюзивною формою навчання) «Комплекс загально-розвиваючих вправ. Вправи для профілактики плоскостопості. Смуга перешкод. Рухливі ігри». Вчитель фізичної культури Ришко Т. В., асистент вчителя Ванчуляк Я. Ю.


56

Урок природознавства у 4 - А класі (за інклюзивною формою навчання) «Особливості природи материків Землі. Африка – найспекотніший материк Землі». Класовод Гуменюк О. В., асистент вчителя Мигалатюк Т. С.

Взаємодія дітей з особливими освітніми потребами з однолітками сприяє не тільки когнітивному, фізичному, мовленнєвому, соціальному та емоційному розвитку, але й налагодженню дружніх стосунків, завдяки чому діти вчаться природно сприймати і толерантно ставитися до людських відмінностей, стають більш чуйними, готовими завжди допомагати.


Флешмоб "Кольорові шкарпетки"

#шкарпетуйся


21 травня - Міжнародний день людини з синдромом Дауна.

Одягни кольорові шкарпетки! Відчуй себе особливим !

7

8

99

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

9 мультфільмів для школярів про дітей з особливими освітніми потребами

Добірка змістовних мультфільмів про життя та переживання дітей з різними особливостями розвитку.

Як пояснити школярам, чому деякі діти змушені сидіти у візочку і не можуть бігати, а дехто навіть не може говорити чи бачити? Як навчити учнів розуміти, що відчувають і яким бачать світ люди з особливими освітніми потребами? Як донести думку про те, чому важливо спілкуватися і підтримувати таких людей?

Мультфільм «Мотузки»

Мотузки / Веревки

Мультфільм «Вальсовий дует»

CGI Animated Short Film HD "Waltz Duet " by Supamonks Studio | CGMeetup

Мультфільм - казка "Соловейко з одним крилом"

Соловейко з одним крилом (лише казка)

Мультфільм "Скарлетт"

Scarlett - animated short (Scarlett Contra el Cancer)

Мультфільм "Про Діму"

Мультик «Про Диму»

Мультфільм "Подарунок"

Мульт "Подарок" / The Present - 2015

Анімація "Акуратна історія"

Фонд "Дети-бабочки" - Мультфильм

Мультфільм "Тамара"

Тамара - Tamara - короткометражны мультфильм для взрослых

Мультфільм "Поза зором"

Out of Sight (敲敲)

Кiлькiсть переглядiв: 827